Różnorodność językowa stanowi narzędzie, dzięki któremu możliwe jest osiągnięcie wzajemnego zrozumienia pomiędzy poszczególnymi kulturami, dlatego też Rada Europy promuje starania mające na celu promowanie wielojęzyczności naszego kontynentu.

Od roku 2001 z jej inicjatywy obchodzimy Europejski Dzień Języków Obcych.
W naszym szkolnym środowisku, gdzie na korytarzach możemy usłyszeć co najmniej trzy języki, już kolejny rok uczniowie przystępują do konkursu sprawdzając swoją wiedzę o językach naszego kontynentu.
W tym roku drużyny z klas 1 I, 1 ME, 2E , 3 E i 5GP zmierzyły się w czterech konkurencjach. Uczniowie musieli rozpoznać flagi różnych państw europejskich i połączyć je ze stolicami krajów. Nie było to proste, ponieważ flag było aż trzydzieści.
Następne zadania polegały na połączeniu słów „cześć” i „dziękuję” w różnych językach z flagą państwa, z którego pochodzą. To zadanie było jeszcze trudniejsze, bo nie były to tylko powszechnie znane języki, ale również te rzadsze, jak np. .islandzki, czy łotewski
.W ostatnim zadaniu trzeba było odgadnąć z jakiego języka zostały zapożyczone słowa używane w języku polskim. Uczniowie z Ukrainy dziwili się, że np. słowo „wataha” pochodzi z języka ukraińskiego, ponieważ zupełnie go nie znali.
Największą wiedzą o językach europejskich wykazali się uczniowie klasy 3E, tuż za nimi, różnicą dwóch punktów uplasowała się drużyna z 1 I a trzecie miejsce zajęli uczniowie z 2 E. Zarówno zwycięzcy, jak i wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz słodkie nagrody.
Pamiętajmy, że porozumiewanie się w więcej niż jednym języku rozwija nasz umysł i otwiera nam drogę do sukcesu i choć angielski wciąż dzierży palmę pierwszeństwa w Unii Europejskiej, nie wahajmy się zacząć nauki następnego. Niech ta różnorodność nas jednoczy!